JUTAWAN MENGUJI 3 ORANG WANITA DGN UPAH “RM2000” UNTUK DIJADIKAN ISTERI .. NAMUN DIA MEMILIH WANITA KE 3 KERANA “ALASAN BEGINI” !

Loading...

JUTAWAN MENGUJI 3 ORANG WANITA DGN UPAH “RM2000” UNTUK DIJADIKAN ISTERI .. NAMUN DIA MEMILIH WANITA KE 3 KERANA “ALASAN BEGINI” !

Gambar Di Atas Sekadar Hiasan

 

Beberapa cerita di bawah dijangka memberi anda sedikit gambaran tentang cara berjuang dalam hidup anda. Semoga dapat menjadi inspirasi atau bantuan kemudian hari . Jom Baca.

1. Ekonomi

Terdapat seorang wanita muda yang benjalan berhampiran penjual susu. Penjual berkata: “1 botol 3 Dolar, 3 botol 10 Dolar”. Tiba-tiba dia berhenti, kemudian dia mengambil tiga dolar untuk membeli sebotol, jadi dia membeli tiga botol. Kemudian dia berkata kepada jurujual: “Haha, lihat, saya menghabiskan sembilan dolar untuk membeli tiga botol.” Penjual: “Haha, kerana saya sengaja melakukannya, saya boleh menjual tiga botol pada satu masa.”

Ia bukan hanya satu pendekatan untuk menjual, tetapi ia juga satu cara untuk melatih hidup anda untuk menjadi penuh pemikiran kreatif!

 

2. Psikologi Penjualan

Kisah seorang saudagar kaya yang ingin mencari isteri, terdapat tiga calon.

Peniaga yang kaya memberi tiga anak perempuan setiap 1000 Yuan, kemudian meminta mereka mengisi ruangan penuh. Girl A membeli banyak kapas, perniagaan ini hanya boleh mengisi 1/2 bilik. Kemudian, Girl B memutuskan untuk membeli banyak belon, dan dia hanya dapat mengisi 3/4 bilik.

Walaupun Girl C hanya membeli lilin, anda pasti tahu, cahaya lilin ini boleh mengisi seluruh ruangan! Pada akhirnya, saudagar kaya memilih gadis itu.

Kisah ini mengatakan bahawa adalah sangat penting untuk memahami keperluan sebenar pelanggan.

 

3. Kebiasaan

Seorang pengemis datang mengemis kepada seorang pangeran kecil, pangeran itu memberi nya sepuluh syiling, pada hari berikutnya pengemis itu datang lagi, lalu diberi sepuluh lagi, kejadian ini berulang sampai dua tahun.

Ada suatu hari, pangeran itu memberinya lima syiling, Pengemis itu berkata: “Sebelum kamu selalu memberi saya sepuluh, kenapa sekarang menjadi lima?” Pangeran menjawab: “Saya sekarang sudah berkahwin.” Pengemis itu langsung menampar pangeran itu, sambil berkata: “Sialan , kini anda mengambil separuh daripada wang saya untuk menyokong isteri anda? ”

Ilham dari cerita di atas adalah: Saat memberikan perkhidmatan secara percuma kepada pelanggan sama saja anda mendidik pelanggan sebuah “kebiasaan”, menjual yang bertujuan untuk mencari keuntungan, malah kini menjadi kerugian.

 

4. Suami dan Isteri
Terdapat pasangan berkahwin yang akan membeli-belah, melihat satu set peralatan makan kelas atas, dan bersungguh-sungguh meminta suaminya membelinya.

Suaminya berlari peralatannya terlalu mahal, dia tidak mempunyai wang untuk membayar. Selepas kerani pemasaran terdapat kejadian itu, secara senyap-senyap menghampiri ayah berkata sesuatu, dia segera membeli peralatan itu. Apa ?? Sebenarnya apa sebabnya dia mengubah fikirannya? Kerani itu berkata: “Mengapa tidak peralatan mahal yang anda beli untuk isteri anda, adakah isteri anda berhenti memberitahu anda untuk mencuci semua hidangan?”
Inspirasi cerita di atas: sebenarnya tiada sesiapa yang dapat mengubah konsep pemikiran orang, tetapi yang utama adalah sudut pandang, anda mesti bijak untuk mencuba mengetahui keadaan psikologi pelanggan.

 

Penyelewengan Ayub
Seorang gadis membeli sepasang seluar, apabila dia cuba untuk melihat terlalu lama, maka dia meminta neneknya untuk dipotong, neneknya menjawab:

“Sibuk, cari mama anda,” cari ibu: “Tidak ada masa, cari kakak anda” tetapi sama tiada masa. Akhirnya gadis itu kecewa kerana tertidur di atas lantai. Selepas nenek saya sibuk melakukan kerja rumahnya, dia memikirkan pantiesnya yang lama, akhirnya seluarnya dipotong sedikit; selepas kakanya pulang,

seluarnya dipotong lagi; akhirnya selepas ibu baru pulang ke rumah, sekali lagi seluarnya dipotong pendek, dan seluar panjang gadis itu tidak boleh digunakan lagi kerana sangkin dipotong pendek.
Di sini lokasi malpraktiknya adalah: apabila kita tidak peduli, bahkan kemudian semua campur tangan!

 

5. Gelas

Apabila kaca penuh susu, orang akan mengatakan ia “susu”; Apabila minyak masak dipenuhi, orang mengatakan ia adalah “minyak itu”. Apabila cawan itu kosong, orang melihat cawan dan berkata, “Ini adalah cawan.”
Begitu juga, ketika kita penuh dengan kekayaan atau kekuatan, itu bukanlah diri mereka yang sebenarnya. Kadang-kadang manusia sering berminat untuk mempunyai segala-galanya, tetapi sering sukar untuk memahami diri mereka sendiri.

6. Semangkuk Ilham
Seorang lelaki tua yang menjual mangkuk porselin membawa barang-barangnya di jalanan, tiba-tiba salah satu mangkuk porselinnya jatuh ke tanah dan pecah, tetapi orang tua itu terus berjalan kembali untuk mengambil pisau. Orang yang lewat itu berasa sangat pelik dan bertanya, “Kenapa mangkuk rusak di atas lantai?” Lelaki tua itu menjawab, “Walaupun saya melihat kembali, mangkuk masih patah.”

7. Trivial
Terdapat seekor musang berniat untuk melawan seekor singa, tentunya singa itu menolak dengan tegas. Weasel berkata: “Adakah anda hanya takut?”.
Singa menjawab: “Jika saya berjanji untuk melawan anda, anda boleh mendapatkan anugerah atau diketahui ramai orang telah berjuang dengan singa, tetapi apa yang akan terjadi kepada saya, semua binatang akan mengejek saya, tidak berguna untuk membuang masa bertempur dengan musang.”

Jangan terlalu dihiraukan atau menyusahkan diri berurusan dengan orang yang tidak penting, kerana rahsia berjaya sebenarnya adalah tetap fokus pada target kita sendiri, bukannya malah membuang masa untuk perkara remeh yang sebenarnya tidak perlu.

Tahap pengajaran tertinggi – pencerahan.

Tahap tertinggi di rumah sosial -.

Tahap kehidupan yang tertinggi – kebahagiaan.

Tahap tertinggi dalam kekosongan latihan diri.

Tahap tertinggi menjadi sahabat – kejujuran.

Tahap tertinggi dalam status sosial – aman.

Tahap tertinggi dalam hubungan – fleksibel.

sumber

Loading...